Leírás
PRED-ENT-SUB - Predor alrendszer modul - 20 felhasználó
A Predor egy magyar fejlesztésű rendszer, és bár az alapja egyszerű ajtóvezérlés (illetve az ehhez szorosan kapcsolódó funkciók), ennél még sokkal többre is képes, valamint igény esetén egyedi fejlesztésekre is lehetőség van. A rendszer szoftverének alapvetően két verziója van, a Lite és az Enterprise, melyek mind tudásban, mind árban, vagy bővíthetőségben eltérnek egymástól.
A Lite verzió lényegében a Predor offline rendszere, amely ugyan licensz köteles, de 20 felhasználóig ingyenes, és nem rendelkezik globális, több panel egymással történő kommunikációját igénylő funkciókkal. Ez a verzió csak olyan modulokkal bővíthető, amik rendelkeznek offline rendszerben is használható funkciókkal, és ha ezekben vannak online funkciók is, akkor ezek a funkciók nem érhetők el Lite-ban. Az ajtók száma korlátlan, a kliensek száma azonban 1-re van korlátozva, a felhasználószám pedig 10, 100 és 500 fős bővítő licenszek vásárlásával növelhető.
Az Enterprise ezzel szemben a Predor online rendszere, melyhez már szerver is szükséges, és melyben viszont a rendszer funkcióinak teljes palettája elérhető, valamint az összes lehetséges modul megvásárolható bővítés céljából. Az Enterprise verziónál már nem csak az ajtók, de a kliensek száma is korlátlan, itt viszont már az alap licensz sem ingyenes. Az alaplicensz itt is 20 felhasználóig használható, ezen felül pedig a Lite verzióhoz hasonlóan 10, 100, vagy 500 fős bővítő licenszek megvásárlására van lehetőség.
A modulok többsége a fő verziókhoz hasonlóan 20 főt kezel alapból, és szintén a fő verziókhoz hasonlóan 10, 100 és 500 fős licenszekkel bővíthető. Minden modulhoz szükség van az alap szoftverre, azonban az alap szoftvert nem minden esetben kell ugyanarra a létszámra bővíteni, mint a kiegészítő modult. Ez csak azokban az esetekben fontos, ahol a kiegészítő modul felhasználói köre lényegében azonos az alap szoftver felhasználói körével, mint pl. a munkaidő nyilvántartó modulnál.
A PRED-ENT-SUB a Predor alrendszer modulja, mely olyan irodaházak (vagy más telephelyek) részére megfelelő, ahol több cég bérel irodát, vagy üzlethelyiséget, és a közös helyszín miatt közös adatbázis ildomos, de az egyes bérlők nem láthatnak rá egymás rendszereire, sőt akár külön modul konstrukciókra van szükségük.
A telephely, irodaház üzemeltetője felelős az épület biztonságáért, kezeli a főbejáratok és közösségi területek beléptetését, illetve az egyéb biztonságtechnikai rendszereket a központi szerverén.
A rendszer felépítéséhez először is az üzemeltető cégnek kell egy Enterprise licensz, a saját létszámigényeinek megfelelően felbővítve és a saját igényeiknek megfelelő modulokkal kiegészítve. Ezután az egyes bérlőknek saját Enterprise licensz helyett az alrendszer modult kell megvásárolniuk (melynek ára az Enterprise-éval megegyező), szintén saját létszámigényeiknek megfelelően felbővítve és saját igényiknek megfelelő modulokkal kiegészítve, majd ezekkel a külön alrendszer modulokkal kell az üzemeltető Enterprise rendszerét kiegészíteni. Ilyen módon az üzemeltető cég felhasználói az egész rendszert látják, és menedzselhetik, azonban az egyes alrendszerek felhasználói csak a saját rendszerüket látják, egymáséhoz, vagy az üzemeltető rendszeréhez nem férnek hozzá.
Az alrendszerek döntéshozói eldönthetik, hogy milyen modulokat szeretnének. Például az egyik vállalat használ munkaidő kezelést és munkaidő webes modult. Egy másik cég (például egy edzőterem) pedig vendégkezelést szeretne használni, ahol QR kóddal engedik be a látogatókat. Majdnem minden modul választható számukra, azonban van néhány kivétel. A katasztrófavédelmi és táskaellenőrzés modulok például az egész rendszerre, átfogóan telepítendők (amennyiben igény van rájuk), közvetlenül az üzemeltető Enterprise rendszeréhez csatlakoztatandó. Létszámukat szintén a rendszer egészéből kell kiszámítani, tehát az üzemeltető rendszernek, és az alá tartozó összes alrendszernek a létszámát össze kell adni. Bár ez a jövőben változhat, de jelenleg a vendég- és bérletkezelő modul által hozzáadott vendégek ebbe nem tartoznak bele, őket nem kell belekalkulálni, mégis használhatók rájuk is a fent említett modulok funkciói.
A parkolói menedzsment és a kamerakezelés modul szintén az egész rendszerre átfogóan beszerezendő és beüzemelendő, ezekhez azonban az alrendszerek felhasználói hozzá se férnek, valamint mivel ezek nem a rendszer felhasználóival dolgoznak, ezért ezeket a felhasználók számától függetlenül, a beengedésre szánt járművek és a kezelendő kamerák számától függően kell felbővíteni. Az összes többi kiegészítő modul külön-külön beszerezhető és telepíthető a fent részletezetteknek megfelelően.
A következő kép illusztráció, mely egy lehetséges rendszer vázlatos összeállítását mutatja be:
Az alapmodul 20 főig elég, mely 10, 100 és 500 fős licenszekkel bővíthető. Ez a modul csak Enterprise verzióval működik.
Aktiválásához rendelkezni kell már legalább a Enterprise alaplicenszével.
*kis rendszer: nagyjából 1-2 vezérlő, 10-20 felhasználó és 100-200 esemény naponta
**közepes rendszer: nagyjából 10 vezérlő, 100 felhasználó és 2.000 esemény naponta
***nagy rendszer: nagyjából 50 vezérlő, 1.000 felhasználó és 10.000 esemény naponta
Paraméterek
Szoftver funkciója | alrendszer kezelés |
Támogatott operációs rendszerek | Windows 8.1, Windows 10 (64 bit), Ubuntu 20.04 LTS (64 bit) |
Futási környezet | desktop alkalmazás |
Minimális CPU követelmény | 2-magos 2 GHz, pl. Intel Core i3, vagy azonos (kis rendszer*) 2-magos 2 GHz, pl. Intel Core i3, vagy azonos (közepes rendszer**) 8-magos 2,9 GHz, pl. Intel Core i7, vagy azonos (nagy rendszer***) |
Minimális RAM követelmény | 4 GB DDR3 (kis rendszer*) 8 GB DDR3 (közepes rendszer**) 16 GB DDR4 (nagy rendszer***) |
Minimális HDD követelmény | 10 GB (kis rendszer*) 100 GB (közepes rendszer**) 100 GB (nagy rendszer***) |
Minimális monitor felbontás | 1366 × 768 |
Minimális hálózati igény | 100 Mbit Ethernet (kis rendszer*) 1000 Mbit Ethernet (közepes rendszer**) 1000 Mbit Ethernet (nagy rendszer***) |
Optimális CPU követelmény | 4-magos 2,4 GHz, pl. Intel Core i5, vagy azonos (kis rendszer*) 4-magos 2,4 GHz, pl. Intel Core i5, vagy azonos (közepes rendszer**) 16-magos 2,3 GHz, pl. Intel Xeon Gold 6140, vagy azonos (nagy rendszer***) |
Optimális RAM követelmény | 8 GB DDR3 (kis rendszer*) 8 GB DDR4 (közepes rendszer**) 32 GB DDR4 (nagy rendszer***) |
Optimális HDD követelmény | 100 GB (kis rendszer*) 100 GB (közepes rendszer**) 200 GB (nagy rendszer***) |
Optimális monitor felbontás | 1920 × 1080 |
Optimális hálózati igény | 1000 Mbit Ethernet (kis rendszer*) 1000 Mbit Ethernet (közepes rendszer**) 1000 Mbit Ethernet (nagy rendszer***) |
Licensz információk | korlátlan számú ajtó, 20 felhasználó, korlátlan számú kliens |
Gyártó | Predor |